Thursday, July 27, 2017

STUDENT SEBAGAI KAWAN

Assalammualaikum geng

Aku nak coretkan perihal diri ni. Kerja dengan orang Jepun ni memang kita kea ikut budaya mereka la. Aku pon dah start belajar bahasa Jepun tapi sempat masuk sampai bab 5 je la dari 16 bab sebab aku busy dengan keje. Walaupon tak banyak aku belajar tapi budaya kerja Jepun banyak aku praktikan. Dari start datang kerja sampai la balik kerja. 

Aku adalah staff paling muda kat kolej ni. Aku pon kira sebaya dah dengan budak-budak ni. Malah ada senpai dan kohai yang lebih tua dari aku. Aku dah anggap mereka seperti kawan pon. Kat pejabat dia orang akan hormat aku sabagai staf tapi kat asrama kite orang sebagai kawan biasa since umur pon tak jauh beza. Perangai budak-budak ni sama macam perangai geng-geng masa aku belajar kat kolej dulu. 

Bab mengutuk semua nombor satu tapi aku sangat respect dan nak bagi tabik hormat sebab dia orang tak kutuk belakang macam orang lain (yeker??). Perangai dia orang sebijik macam geng aku dulu yang suka kutuk depan-depan dan akan habis kat situ je. Oh bile sebut pasal geng classmate dan housemate, terasa rindu pulak padahal baru je jumpa time raya hari tu. 





Aku suka perangai macam tu. Tak sembang belakang dan jujur. Alhamdulillah Allah kurniakan aku kawan, sahabat dan pelajar yang terbaik untuk menjelajah kehidupan yang indah ini. Kawan ini lah yang aku harapkan akan membimbing aku ke syurga. Mereka ni pon jenis yang solat so tak rugilah bile kita ajak berjemaah, mereka akan join sekali.

Akhir kalam, semoga kita berjumpa lagi.




No comments:

Post a Comment