Monday, September 24, 2012

From SERI ISKANDAR->IPOH->LUMUT


Bismillahirahmanirahim…

Assalamualaikum semua..

Pada kali ni sya nak berkongsi dengan anda semua tentang cuty hujung minggu sya dengan kawan2 sya  di sekitar Ipoh dan Lumut..Pada sya ini adalah overnight prtama sya brsama kawan2 sejak sya masuk kolej ni dan ni adalah pengalaman pertama sya keluar bersama2 kawan2 di Perak…

Walaupun cuty ni tidak dirancang dengan  teratur sebab last minutes tapi bagi aku ni adalah overnight terbaek aku sejak aku dapat kawan2 baru ni..Alhamdulillah,dengan kuasa  Allah swt,sepanjang perjalanan ni kami dilindungi oleh Allah dari segala kemalangan atau bala bencana..

Perjalanan disertai dengan 2 buah kereta iaitu Alza dan Saga..Walaupun sewa agak tinggi tapi kami dah rancang semua itu..Aku,Muaz,Syazwan,Azrai, dan Solihin naek kereta Alza manakala Mark,Syamir dan kawan dia naek kereta Saga..Disebabkan kereta tu atas name aku so im responsible keatas kereta tu..jadi aku xberapa berani nak bagi kawan2 aku drive..yela kalau terjadi sesuatu pada kereta tu pasti aku yang dipersalahkan..

So we start our journey from Seri Iskandar jam 8 malam and sampai EON Pengkalan jam 9.30 mlm..we park our car at level 3..kawan aku yang drive kereta  Saga pergi salah tempat so dia orang lambat sampai walaupun gerak awal dari kita orang..Sampai di sana kami pergi beli tiket wayang dulu sebab takut xsempat nanti..So we choose a story The Possession..Our movie start jam 12.30 mlm so we decide lepak2 kat sekitar pasaraya tu..tapi disebabkan boring kami decide keluar ke Bandar Ipoh untuk jalan2 kat sane sebab mase lambat lagi..

We stop at mosque bcoz we get a request from other car for Isyak prayer..so we stop at Masjid India di pecan Ipoh..at the next mosque have a school which it call St Michell School and start dari situ kawan2 cerita pada hantu kat sekolah tu..Bagi aku hantu xwujub just our bayangan jew so aku amik xtahu jew walaupun minat nak tahu..

After we go to mosque we pegi jalan2 kt sekitar Ipoh and kawan2 aku nak kenakan aku malam tu tapi xmenjadi lak..hehe..Selepas jalan2 tu kami decide balik kat AEON Jelapang sebab time for our movie dah nak start..Nasib baek kami sempat balik untuk wayang kalau xrugi la..

After tengok wayang,kami continue our journey to kedai mamak untuk makan and hisap S****..Agak lame jugak la kami lepak kat kedai mamak tu kira2 sampai kul 2.30 pgi..Pas lepak kami decide lak nak gi Padang Polo or I don’t what the name for that place..Kami lepak2 and amik gambar kat sane..

Selepas lepak kat sane kami xtahu nak gi mana lagi so kami buat satu rakaman tapi xmenjadi lak but I will upload for you..Rakaman ni saje2 jew sebab dah xtahu nak wat ape lagi..We ask our member where we went go after this and we get a idea from Mark..that time is 3am and without thinking we decide go to Lumut..That time I drive bcoz I want know jalan ke Lumut..Start dari Ipoh kawan2 aku semua decide tanggal baju kat dalam kereta sebab panas  tapi lepas jew dari SI semua pakai baju balik sebab hujan mula turun and  sejuk gile..hahahaha…

Sepanjang perjalanan tangan aku mengigil kesejukkan sebab terpaksa on aircond sebab takut kereta berwap..Sepanjang ke Lumut hujan turun dengan lebat and aku drive perlahan jew..Nasib baek ade wan temankan aku kat sebelah aku  supaya aku xmengantuk..Aku cakap kat wan yang aku bau sesuatu yang pelik tapi wan cakap jangan tegur..Nak harap budak laen semua dah tido berdengkur sejak dari Ipoh lagi..
We arrive at Lumut Mosque in 6am and kami sempat solat subuh berjemaah kat sane..After Subuh prayer, we decide continue and find a restaurant for our breakfast and we got it..Masa tu Wan yang drive sebab aku xlarat..Hujan lebat so kami tunggu hujan berhenti dulu..Alhamdulillah  hujan berhenti so kami kami ke Marina Bay untuk tengok laut..First time aku ke sana so rase sangat teruja sangat..Tapi wan de masalah kat sana so dia xnak turun lak..kikikikiki

Abis kat sana kami terus balik SI untuk hantar kereta..Balik tu aku suruh Muaz drive sebab aku dah xlarat..dah orang laen drive jadi aku tido la sepanjang perjalanan tu.. Tapi ade masalah lak dengan budak2 ni..dia owg kacau aku tido lak terutama wan yang sepanjang aku tido dia kacau jew..Alhamdulillah sampai kat SI jam 9pg dengan selamat..Btw thanks pada kawan2 aku sebab buat hidup aku gembira hari tu..I feel sangat gembira sebab dapat kawan2 macam korang..spoting and kamcing sama dengan aku..Sejak kat sekolah aku xpernah keluar malam2 macam tu..

Bagi aku korang adalah family aku kat sini and kawan2 yang paling baek dengan aku..Kutuk2 juga tapi kalau xde aku pasti xade orang ko nak kutuk kn…Aku harap sangat2 pasni kita dapat gi keluar lagi macam tu..Macam2 aku belajar dengan korang semua..Dari bende jahat ke bende yang baek…Dari xpernah buat,aku buat jugak mase tu..Thanks Mark,Syazwan,Solihin,Azrai,Syamir dan Muaz buat hidup aku gembira kat sini..

Sebelum aku tinggalkan korang semua,aku ade sikit gambar untuk share dengan korang semua..Wassalam















No comments:

Post a Comment